
TikTok poate fi vazut ca un univers virtual propriu, unde poti gasi aproape orice. Aici poti descoperi influenceri care creeaza noi tendinte sau persoane care isi impartasesc pasiunile si parerile lor propii. Pe TikTok poti experimenta emotii diverse, cum ar fi bucuria, drama sau pasiunea, poti comunica cu alti utilizatori si poti face parte dintr-o comunitate mare. Si, ca in orice alta parte a internetului, poti gasi si oportunitati de a-ti promova produsele, in cazul in care ai deja un bussiness sau te gandesti sa iti faci unul.
TikTok a devenit o platforma de referinta in ultima vreme, motiv pentru care poate fi un loc ideal pentru a-ti promova brandul.
Se pot vinde produse pe TikTok?
In trecut, brandurile se bazau pe faptul ca TikTok-eri vor gasi in mod natural produsele lor in for you page-ul aplicatiei si sperau ca vor face vanzari in mod organic. Insa anul trecut, TikTok a facilitat acest proces prin lansarea optiunii de cumparare directa prin TikTok Shopping, realizata in parteneriat cu Shopify.
TikTok Shopping iti ofera posibilitatea de a naviga, a alege si a cumpara produse in siguranta, fara a fi nevoit sa parasesti aplicatia. Aceasta optiune de integrare fara probleme a comertului electronic, a devenit deja populara pe platforma.
„Comunitatea noastra a transformat cumparaturile intr-o experienta care are radacinile in descoperire, conexiune si divertisment, creand oportunitati de neegalat pentru branduri de a capta atentia consumatorilor”, a spus Blake Chandle.
Daca iti configurezi pagina TikTok conform standardelor si indeplinesti cerintele platformei, poti adauga usor o pagina de magazin pe profilul tau de TikTok. Integrarea va permite utilizatorilor sa acceseze produsele din magazinul tau online fara a parasi aplicatia.
De la lansarea sa de anul trecut, TikTok Shopping nu mai este disponibil doar pentru utilizatorii de Shopify. In prezent, poate fi utilizat si cu alte platforme de e-commerce, cum ar fi Prestashop, Base, Square, BigCommerce, OpenCart, Shopline, etc.
TikTok Shopping a fost introdus initial pentru utilizatorii din SUA, Marea Britanie si Canada, dar acum poate fi accesat de catre utilizatorii din majoritatea tarilor din intreaga lume.
De ce trebuie sa vinzi pe TikTok?

In termeni simpli, TikTok este punctul de plecare al tendintelor. Majoritatea trendurilor, indiferent daca sunt legate de moda, muzica, mancare, filme sau alte domenii, isi fac aparitia in aplicatie inainte de a se raspandi in alte locuri.
Cu toate acestea, trebuie sa mentionam ca TikTok nu este doar pentru tineri. Aproximativ 1 miliard de utilizatori activi acceseaza platforma lunar, reprezentand 20% din totalul utilizatorilor de internet din intreaga lume si aproximativ 15% din populatia globala. De asemenea, timpul mediu de utilizare zilnica este de peste o ora.
In concluzie, daca ai un produs nou sau care crezi ca poate atrage atentia, TikTok este o platforma excelenta pentru a-l promova.
Pe langa influenta puternica, ce face TikTok sa fie o platforma unica este faptul ca utilizatorii sunt mai receptivi la continutul organic decat la reclamele prea agresive. Astfel, nu este necesar sa ai un buget mare sau o echipa impresionanta pentru a avea succes pe TikTok. Aplicatia favorizeaza o abordare democratica a continutului, adesea promovand cele mai bune videoclipuri pe pagina For You, locul de unde utilizatorii pot descoperi noi videoclipuri.
Identifica nisa potrivita
Majoritatea utilizatorilor TikTok sunt tineri, cu varste intre 14 si 24 de ani, urmati de utilizatorii intre 25 si 34 de ani si apoi de cei intre 35 si 44 de ani. Aceste informatii pot fi de ajutor in personalizarea strategiei tale de marketing, dar nu inseamna ca nu poti atrage si alte grupuri de varsta, daca asa este obiectivul tau.
De exemplu, sa presupunem ca vrei sa vinzi o carte de lectura. Poti cauta hashtag-ul #BookTok si poti afla mai multe despre tipurile de videoclipuri pe care le posteaza utilizatorii pasionati de carti. Daca intelegi limbajul si interesele acestora, poti participa intr-un mod mai organic la conversatii.
Configurarea contului de TikTok

Dupa ce ai stabilit nisa ta pe TikTok, este important sa iti pregatesti contul pentru succes. Indiferent daca ai un cont deja inregistrat sau daca incepi de la zero, trebuie sa te asiguri ca ai un cont TikTok de Business (schimbarea poate fi realizata foarte usor prin accesarea optiunii „Gestioneaza contul” si apasarea pe „Comuta la contul de afaceri”).
Asigura-te ca iti configurezi contul astfel incat sa contina toate informatiile si imaginiile relevante pentru brandul tau. Apoi, poti incepe sa integrezi platforma ta de comert electronic (instructiunile ar trebui sa fie disponibile pe site-ul platformei de comert electronic pe care o folosesti).
In final, vei avea eticheta TikTok Shopping pe pagina ta si vei putea afisa produsele tale. Exista doua optiuni de integrare la dispozitie – poti avea intreaga experienta de cumparare direct in aplicatia de TikTok sau poti finaliza tranzactia pe site-ul tau web.
Creaza continut de calitate
Desigur, doar configurarea unei pagini nu este suficienta pentru a reusi pe TikTok. Este esential sa creezi continut constant. In cazul TikTok, cantitatea de continut poate fi mai importanta decat calitatea acestuia. Insa, cel mai important lucru de retinut este ca nu trebuie sa fii prea agresiv in promovarea produselor tale. Utilizatorii TikTok sunt sensibili la mesajele de vanzare si daca incerci sa-ti vinzi un produs intr-un mod prea evident, risti ca produsul sa isi piarda interesul. Asigura-te ca te distrezi in timp ce iti promovezi produsele si serviciile, pentru ca publicul poate sesiza daca esti autentic sau nu.
Cel mai bun mod de a reusi pe TikTok este sa te concentrezi pe nisa ta de piata si sa participi la tendintele si provocarile specifice acestei nise. Indiferent daca este vorba de un dans popular sau o postare virala, poti participa la tendinta in timp ce promovezi discret produsele tale.
Etichetarea produselor in videoclipuri
Etichetarea corecta a produselor in videoclipurile tale, reprezinta un pas important si simplu in procesul de vanzare pe TikTok. Caracteristica TikTok Shopping permite sa etichetezi un produs prin simpla atingere a acestuia. De asemenea, aceasta iti permite sa faci publicitate fara a fi nevoie sa creezi videoclipuri publicitare explicite, deoarece produsele pe care le prezinti vor fi etichetate in TikTok-urile tale. Aceasta este o modalitate eficienta de a plasa produsele in fata utilizatorilor care evita reclamele, practic ii lasi pe utilizatori sa decida daca dau clik pe produs sau nu.
Indiferent daca ati avut sau nu succes in a face profit pe TikTok pe cont propriu, intotdeauna exista posibilitatea de a recurge la marketing-ul cu influenceri. TikTok este plin de influenceri care reprezinta diferite categorii sociale, iar un lucru care-i leaga pe toti este faptul ca, in schimbul unei sume de bani, sunt dispusi sa promoveze produsele dvs.
Pentru a avea succes in utilizarea marketingului cu influenceri, trebuie sa includeti un pas de cercetare. Este important sa gasiti un influencer care se potriveste perfect cu nisa dvs. pentru a avea o influenta reala asupra publicului sau. Puteti verifica numarul de urmaritori si postarile lor pentru a va asigura ca se aliniaza cu marca dvs., dupa care puteti lua legatura cu ei pentru a stabili un parteneriat.
Colaborarea cu un influencer poate fi o modalitate eficienta de a-ti creste vizibilitatea, dar trebuie sa fii strategic in alegerea influencerilor cu care lucrezi, deoarece costurile pot sa creasca rapid.
Incurajeaza continutul generat de utilizatori
Daca alegi cu atentie influencerii si utilizezi hashtag-uri originale, e posibil ca munca ta sa creeze o cantitate mare de continut generat de utilizatori (UGC). Acest lucru poate avea un impact puternic asupra vizibilitatii brandului tau, mai ales daca UGC-ul devine viral. UGC poate lua forma unei provocari pe TikTok sau a unui meme, sau poate fi un singur videoclip care castiga popularitate rapid. Poti incuraja sau chiar planifica crearea de UGC, sau poti sa profiti de oportunitatile care apar organic. Indiferent de forma pe care o ia, UGC poate fi un mijloc puternic de a construi o prezenta online puternica pentru marca ta.
Promoveaza-ti postarile
Utilizatorii TikTok sunt adesea mai putin receptivi la publicitatea traditionala, dar asta nu inseamna ca nu puteti promova continutul organic al brandului tau. De fapt, TikTok Promote usureaza obtinerea de vizualizari pentru continutul tau. Iata pasii pentru a promova un videoclip si a atrage atentia asupra afacerii tale:
- Accesati contul TikTok Promote si selectati videoclipul pe care doriti sa-l promovati.
- Setati un buget pentru promovarea videoclipului si alegeti perioada de timp pentru care doriti sa fie promovat.
- Selectati audienta catre care doriti sa va indreptati, bazandu-va pe varsta, gen, locatie si interese.
- Urmariti rezultatele si optimizati strategia de promovare in functie de performanta.
Cu TikTok Promote, puteti atrage atentia asupra afacerii dvs. si a produselor sau serviciilor dvs. intr-un mod organic, care se potriveste mai bine cu modul in care utilizatorii TikTok consuma continut.
Citeste si: